Izvještaj o kretanju populacije na Go2Digital lokacijama
Go2Digital kao vodeći medij vanjskog oglašavanja u Republici Hrvatskoj prezentira trenutno kretanje stanovništva i dinamiku prometa, u neposrednoj blizini naših indoor i outdoor reklamnih uređaja te velikih cestovnih formata.
Globalna pandemija SARS-coV-2 koronavirusa koji uzrokuje bolest COVID-19, od veljače 2020. godine, u potpunosti je paralizirao svijet. Rapidno širenje virusa, ali i neozbiljno shvaćanje njegove prirode i nedovoljna priprema javnog zdravstva pojedinih zemalja, u konačnici je rezultirao najvećom paralizom društva u novijoj povijesti. Mnoge države, u svrhu sprječavanja širenja virusa među svojom populacijom, inicirale su mjere karantene, a što je podrazumijevalo zatvaranje stanovništva u svoje domove i gašenje gotovo svih gospodarskih sektora u državi. Populacija se morala brzo adaptirati na ovakav novi način života, pa je veliki dio svakodnevnih obveza, uključujući posao i obrazovanje, prešao on-line. U Republici Hrvatskoj, prvi zabilježeni slučaj koronavirusom evidentiran je 26. veljače, a gotovo tri mjeseca kasnije, 3. svibnja, po prvi put nakon njegove pojave i faze rasta/pada krivulje novozaraženih, nije zabilježen ni jedan novi slučaj.
Zahvaljujući naprednim alatima mjerenja publike i prometa, koristeći anonimnu videoanalitiku, uspješno se generiraju podaci za tri kategorije:
Shopping centri
Go2Digital je sa svojom mrežom digitalnih CityLighta i velikih formata prisutan u 28 shopping centara diljem Hrvatske, a zahvaljujući njihovoj odličnoj poziciji, uspješno se pokrivaju svi glavni ulazi, stepeništa i liftovi, kao i lokacije ispred trgovina.
Broj posjetitelja u shopping centrima unutar kojih se nalaze Go2Digital reklamne površine je u uzlaznom tendu i nadomak je prošlogodišnjeg prosjeka. Činjenica je da neradne nedjelje uzrokuju pad u tjednom prosjeku posjeta, no zahvaljujući novonastaloj epidemiološkoj situaciji, posljednja odluka Nacionalnog stožera civilne zaštite je ukidanje zabrane nedjeljom. Zahvaljujući toj odluci, predviđeni broj posjeta shopping centrima u nadolazećem periodu pokazuje vraćanje na prošlogodišnji prosjek, uz tendenciju rasta.
Analizirajući samo graf, vidljivo je da u sklopu 15-dnevnog perioda, prosječan porast posjetitelja za svaki od radnih dana iznosi 2-3% više u neradnom tjednu, dok za subote, povećanje u broju posjetitelja iznosi 7-9%.
Outdoor digitalni citylight
Go2Digital sa svojim outdoor portfeljem pokriva 25 gradova u Hrvatskoj. Digitalni CityLight locirani su na glavnim gradskim trgovima, stanicama javnog prijevoza, parkovima, šetnicama i na obalama, te uspješno pokrivaju veliki dio urbane populacije Republike Hrvatske. Skok populacije, odnosno njihovog kretanja na outdooru, 5 puta je veći 17. svibnja nego tjedan ranije. Ovakva dobra uzlazna krivulja rezultat je pozitivnih epidemioloških mjera, ali i dobrih vremenskih prilika u uzetom 15-dnevnom vremenskom periodu.
Ukupan izračunati broj za 15-dnevni period, manji je za 16% nego prošle godine u istom periodu. Tome najviše ide u prilog ide i smanjenje turističke aktivnosti u našim gradovima, ali i dalje, krivulja je u uzlaznom trendu, pa je pretpostavka da bi početkom lipnja trebali biti na prošlogodišnjem prosjeku.
Veliki formati uz prometnice
Go2Digital uspješno nastavlja svoju strategiju velikih formata smještenih iz najprometnije gradske ceste. Trenutno, mreža velikih formata prisutna je uz jedne od najfrekventnijih prometnica u Zagrebu, Splitu, Rijeci i Zadru.
Graf kretanja vozila pokazuje stabilnost i u okvirima je prosjeka dnevnog broja vozila prije epidemije.
Uspješna borba protiv COVID-19, a koja je rezultirala povoljnom epidemiološkom situacijom cijeloj Hrvatskoj, unijela je veliki optimizam među populacijom. Nakon otvaranja shopping centara i uslužnih objekata, zabilježeni su veliki skokovi u kretanju populacije. Mjerenja s naših reklamnih uređaja, pokazuju nam razlog za optimizam i daju nam zaključiti da se brojevi vraćaju u okvire prije epidemije. Ovakav nagli izlazak populacije, nakon gotovo dva mjeseca izoliranosti u svojim domovima, svrstava vanjsko oglašavanje kao jedan od glavnih kanala za dostizanje ciljne publike. S obzirom na to da digitalno vanjsko oglašavanje ima komparativnu prednost nad klasičnim kanalima vanjskog oglašavanja, i to ponajviše zahvaljujući tehnologiji koja digitalno vanjsko oglašavanje čini relevantnijim i atraktivnijim, daje se zaključiti da je to idealan kanal oglašavanja za postkorona krizu i povratak novom normalnom.